Ken de voordelen van het inhuren van een Full Service Internetbureau

Ken de voordelen van het inhuren van een Full Service Internetbureau

Wanneer een onderneming hulp zoekt bij haar communicatie, zoekt zij professionals die op een volledige en assertieve manier aan haar vraag kunnen voldoen. Een betrouwbaar team dat in harmonie samenwerkt, is immers een van de geheimen van het succes van de marketingstrategieën van een onderneming.

Daarom zullen we het vandaag hebben over het Full Service Internetbureau model, dat geïntegreerde diensten biedt en vol voordelen zit.

Wat is een full service agentschap?

In tegenstelling tot een agentschap dat zich specialiseert in een specifiek segment, beschikt een Full Service Internetbureau over een gediversifieerd team en de ervaring om online en offline campagnes op een complete manier te ontwikkelen en te beheren. Met andere woorden, dit model, ook wel 360º agentschap genoemd, heeft de structuur om alle marketing gebieden van een bedrijf te verzorgen.

Het is zeker gebruikelijk dat agentschappen zich op slechts een paar gebieden concentreren. Sommige bedrijven leggen zich bijvoorbeeld toe op digitale marketing en andere op traditionele marketing. Een full-service agentschap kan echter al deze acties integreren via diensten zoals:

  • Ontwerp: visuele identiteit, briefpapier en al het nodige materiaal voor branding;
  • Schrijven: productie van inhoud voor alle soorten reclame;
  • Digitale marketing: strategische planning, inbound marketing, SEO, monitoring en analyse van resultaten;
  • Webprojecten: planning, implementatie, onderhoud en ontwikkeling van websites, blogs en e-commerces;
  • Audiovisuele productie: beeldopname, scripts en foto- en videobewerking.

Wat zijn de voordelen van een Full Service Internetbureau?

Geïntegreerde oplossingen

In de eerste plaats is het belangrijk te wijzen op dit fundamentele voordeel voor de hele strategie. In feite is het een groot voordeel om in hetzelfde team de kans te hebben om op alle gebieden werkzaamheden te ontwikkelen. Op die manier is het mogelijk de strategieën te verenigen en de communicatie van de onderneming harmonieuzer en beter georganiseerd te maken.

Diagnose

Door samen te werken met professionals die hetzelfde doel nastreven, voorkomt je dat je verschillende stukken informatie naar verschillende mensen stuurt, met het risico dat je niet de ideale toon vindt voor jouw campagnes.

Een ander vermeldenswaardig punt is ontegenzeggelijk de samenhang in de communicatie. Door zich op hetzelfde team te richten, is het gemakkelijker dat alles op één lijn zit en op dezelfde gedachtegang berust. Op deze manier hoeft je zich minder zorgen te maken over herbewerking en het halen van deadlines.

Economie

Het centraliseren van de informatie in één enkel agentschap is een economischer houding. Omdat het bedrijf een meer toegankelijke prijs kan maken voor alle diensten en de vormen van betaling kan vergemakkelijken, door middel van een contract dat beide partijen bevalt.